Čeští turisté se vracejí do Německa a objevují Berlín
Německá turistická centrála (DZT) představila v Praze jak statistické údaje návštěvnosti Německa a jeho hlavního města za leden až červenec letošního roku, tak plány pro rok 2024.
Jak uvedl Jan Pohaněl, vedoucí Německé turistické centrály pro ČR, Německo zaznamenalo v prvních sedmi měsících letošního roku 800 000 přenocování českých turistů, což překonalo hodnotu stejného období předpandemického roku 2019. Podle predikcí je pravděpodobné, že i za celý rok 2023 počet přenocování českých občanů v Německu překoná rok 2019, který byl dosud v historii rekordní. Tehdy turistické cíle našeho souseda navštívilo 1,4 milionu Čechů.
„Turistické statistiky v Německu mají vzestupnou tendenci, nicméně celkově německý příjezdový cestovní ruch zatím předcovidovou úroveň nevyrovnal. Počet přenocování za prvních sedm měsíců byl na 90 procentech roku 2019. Na čele návštěvnického žebříčku se drží s velkým předstihem Nizozemsko, následují Švýcarsko a Spojené státy. Česká republika je pro německý příjezdový cestovní ruch 13. nejvýznamnější zemí,“ řekl Jan Pohaněl.
Nejpopulárnější lokalitou pro české turisty v Německu je dlouhodobě Berlín. Německá metropole zaznamenala od ledna do srpna meziroční nárůst počtu přenocování českých turistů o 26 procent na 116 000. V roce 2019 to bylo 99 000 přenocování. Celkově se počet přenocování všech turistů v Berlíně letos meziročně zvýšil o 15 procent, význam českých turistů pro německé hlavní město tedy vzrostl, sdělila novinářům Catarina Ercegová z berlínské turistické centrály Visit Berlin.
Německá turistická centrála bude v příštím roce při propagování Německa pokračovat v lákání na památky světového dědictví UNESCO, kterých má země 52, třetí nejvyšší počet na světě. Významnou událostí bude také fotbalové mistrovství Evropy, které Německo hostí. „Věřím, že čeští fanoušci využijí případné cesty na zápasy i k několikadenním pobytům a poznávání hostitelských měst. Německá metropole si na podzim bude připomínat také 35. výročí pádu Berlínské zdi,“ doplnil Jan Pohaněl.
Upozornil rovněž na další téma, kterému se bude Německá turistická centrála v příštím roce věnovat. Je jím 250. výročí narození německého malíře Caspara Davida Friedricha a významné aspekty německého romantismu pro evropskou kulturu.
„S dvanáctiprocentním podílem na trhu potvrdilo Německo v roce 2022 svou pozici evropské kulturní destinace číslo jedna. Různorodé aktivity spojené s 250. výročím narození Caspara Davida Friedricha jsou vynikající příležitostí k dalšímu rozšíření pozice naší značky jako udržitelné kulturní a přírodní destinace prostřednictvím cílené marketingové spolupráce,“ upřesnil Jan Pohaněl.
Marketingové aktivity budou zaměřeny na místa, která jsou úzce spjata s životem a dílem Caspara Davida Friedricha, na výstavy o jeho díle a na další akce spojené s výročím. Hlavním prvkem kampaně bude specifická microsite na adrese www.germany.travel, která bude zveřejněna 31. 10. 2023.
I v příštím roce bude DZT pokračovat s globální kampaní pro podporu udržitelného cestování. „Německo je v mezinárodním měřítku vnímáno stále více jako udržitelná destinace. V indexu SDG, který vyjadřuje pokrok 193 zemí v plnění cílů OSN v oblasti klimatu, se Německo v roce 2023 posouvá ze šestého na čtvrté místo. Podle analýz IPK International ze září 2022 se potenciální hosté umístili z hlediska ochrany klimatu a udržitelnosti na třetím místě mezi 27 srovnávanými zeměmi. Německá turistická centrála této pozitivní pozornosti využívá a představuje svou globální kampaň pro udržitelnost “Simply FEEL GOOD” s řadou nápadů na udržitelné cestování,“ vysvětluje aktivity DZT Jan Pohaněl.
Hlavním prvkem kampaně je vstupní stránka na adrese www.germany.travel. Toto inspirační a informační centrum představuje téměř 140 nápadů na cestování v rámci udržitelného cestovního ruchu, které byly vybrány na základě výzvy k předkládání návrhů. Orientaci usnadňuje rozdělení do čtyř kategorií “Objevování”, “Užívání si”, “Ubytování” a “Na výletě”.
Interaktivní mapa Německa navíc odkazuje na další možnosti udržitelného cestování na tematických webových stránkách 16 spolkových zemí a na ubytovací zařízení, která mají alespoň jeden ze 17 uznávaných certifikátů udržitelnosti.
Kampaň Simply FEEL GOOD 2023 se bude odehrávat na evropských zdrojových trzích, které jsou obzvláště zaměřené na udržitelnost, tedy v Rakousku, Belgii, Švýcarsku, Dánsku, Španělsku, Francii, Itálii, Nizozemsku, Švédsku, Velké Británii a Polsku, a také na zámořských trzích v USA a Japonsku.
Lenka Neužilová