Zaměstnanci pražských věží a TIC se oblékli do nového
Společnost Prague City Tourism od 1. července sjednotila dress code všech zaměstnanců na pražských historických objektech a v turistických informačních centrech. Jedná se o další strategický krok v kultivaci značky Praha a rozvoje špičkového klientského servisu. Kolekce navržená designérem Vladimírem Staňkem má navíc silný aspekt společenské a environmentální odpovědnosti. Prague City Tourism se tak snaží jít příkladem v udržitelném přístupu i dalším veřejným i soukromým institucím.
Dress code je určen pracovníkům pražských věží, turistických informačních center, historické tramvaje č. 42 a dispečinku průvodcovských služeb. Jeho smyslem je vytvořit sjednocující vizuální standard pro oficiální turistické služby, garantované hlavním městem, a tím je jasně odlišit.
Při výběrovém řízení na výrobu dress code využila společnost Prague City Tourism zásady sociálně a environmentálně odpovědného veřejného zadání a inovací. Ve veřejné soutěži jasně deklarovala zájem o účast malých a středních podniků a zvýhodnila dodavatele, kteří vytvářejí pracovní příležitosti pro osoby se zdravotním, sociálním nebo kulturním znevýhodněním. V neposlední řadě společnost uplatnila zásadu environmentálně odpovědného veřejného zadání stanovením požadavku na maximální vzdálenost místa výroby od sídla společnosti, čímž usiluje o snížení uhlíkové stopy při výrobě a dopravě výrobku.
Díky takto nastavené veřejné soutěži byl dress code vyroben ve dvou českých rodinných firmách. Bavlněné části dodala vimperská rodinná firma Vavi Jiřího a Věry Vávrových. Vlněné části dodal sociální podnik Vitapur manželů Vlasty a Martina Veselíkových. Jeho součástí je i Schindlerova pletárna v Krásné Lípě, kde Veselíkovi udržují a rozvíjejí tradici výroby pleteného zboží.
“Jsme nadšení, že se nám pro tvorbu oděvních kousků podařilo vybrat české rodinné podniky s dlouholetou tradicí a podpořit strukturálně postižený region,” komentuje environmentální a sociální přesah místopředsedkyně představenstva Prague City Tourism Jana Adamcová. “Rádi bychom tímto přístupem inspirovali i další velké firmy a instituce,” dodává.
„Textilní průmysl byl zdrojem bohatství našeho regionu od poloviny 19. století. Byli jsme součástí průmyslově nejvyspělejší části Rakouska-Uherska, evropský věhlas místní textilní výroby se podařilo udržet i v meziválečném a poválečném období. Až po roce 1989 došlo v důsledku společenských změn k postupnému zániku většiny místních textilek. Strukturální postižení znamenalo i velký dopad do sociální oblasti. V krásnolipské Schindlerově pletárně se však řemeslný um místních pletařů podařilo udržet dodnes. A je pro nás výbornou zprávou, že její špičková textilní produkce bude v podobě nových stejnokrojů přítomna i na významných turistických místech našeho hlavního města,“ říká starosta Krásné Lípy Jan Kolář.
Design letní a zimní varianty nového oblečení vytvořil pražský návrhář Vladimír Staněk. Využil přitom symboly jednotlivých pražských věží, které motivují k hlubšímu zájmu o historii města. Ty rozpracoval do každé části dress codu v podobě vzoru a dezénu. Jednotlivé kousky oblečení kombinují specifickou královskou modrou barvu s bronzově zlatou, která podporuje image Prahy jako prémiové destinace. Staněk pracuje s úplety a pleteninami, které jsou z kvalitních materiálů a jsou komfortní pro každodenní nošení. Kolekce pokrývá všechna roční období a je vystavena tak, aby dala dámám i pánům dostatek volnosti vytvořit si co nejpříjemnější vlastní kombinaci podle své osobnosti.
“Spolupráce s Prahou byla báječná. Nový dress code jsem proto vytvořil tak, aby dokonale odrážel úroveň a atmosféru královského města. Kombinace barev má za úkol na první pohled zaujmout, stejně jako typy symbolů, které se na oděvech střídají,” komentuje návrhář Vladimír Staněk a dodává: “Věděl jsem, že kousky obléknou lidé nejrůznějších výšek a proporcí, proto jsou například rukávy řešeny raglánovým stylem, aby kousky vypadaly skvěle na všech a lichotily jim,” uzavírá návrhář Staněk.
Newsroom TTG