Letecká dopravaNovinkyTOP ESGUdržitelná doprava

Air New Zealand opustí cíle snížení uhlíku do roku 2030

Společnost Air New Zealand upustila od svých cílů v oblasti snižování uhlíku do roku 2030 z důvodu špatné dostupnosti nových, účinnějších letadel, nákladů na alternativní paliva a nedostatečné podpory přechodu.

Společnost Air New Zealand uvedla, že její rozhodnutí ovlivnila dostupnost nových letadel / Foto: Air New Zealand

Dopravce potvrdil, že „po pečlivém zvážení“ odstoupí od iniciativy Science-Based Targets (SBTi), dva roky poté, co se zaměřil na téměř 30% snížení uhlíkové intenzity do roku 2030. Bylo to SBTi, které potvrdilo cíl snížení uhlíkové intenzity společnosti Air New Zealand do roku 2030 o 28,9 % oproti výchozí hodnotě z roku 2019. V té době společnost Air New Zealand uvedla, že by se to rovnalo 16,3% snížení absolutních emisí za dané období.

Společnost Air New Zealand 30. července, téměř dva roky ode dne, kdy byly její cíle potvrzeny SBTi, uvedla, že „mnoho pák potřebných ke splnění cíle“ je mimo její přímou kontrolu a „zůstávají náročné“. Ty zahrnují dostupnost nových letadel, cenovou dostupnost a dostupnost alternativních tryskových paliv a globální a domácí regulační a politickou podporu.

“V posledních měsících a ještě více v posledních týdnech se také ukázalo, že potenciální zpoždění našeho plánu obnovy flotily představují další riziko pro dosažitelnost cíle,” řekl generální ředitel Air New Zealand Greg Foran. „Je možné, že si letecká společnost bude muset ponechat svou stávající flotilu déle, než bylo plánováno, kvůli globálním problémům s výrobou a dodavatelským řetězcem, které by mohly potenciálně zpomalit zavádění novějších, palivově úspornějších letadel do flotily. “Vzhledem k tomu, že mnoho pák potřebných ke splnění cíle je mimo naši kontrolu, bylo přijato rozhodnutí stáhnout cíl pro rok 2030 a okamžitě se stáhnout ze sítě SBTi.”

Cíl do roku 2050 zůstává nezměněn

Dopravce uvedl, že probíhají práce na zvážení nových krátkodobých cílů snížení uhlíku, které by podle něj mohly „lépe odrážet výzvy související s dostupností letadel a alternativních tryskových paliv v tomto odvětví“.

Předsedkyně Air New Zealand Dame Therese Walshová trvala na tom, že letecká společnost „zůstala odhodlána dosáhnout svého cíle s nulovými emisemi uhlíku do roku 2050“. „Naše práce na přechodu od fosilních paliv pokračuje, stejně jako naše prosazování globálního a domácího regulačního a politického nastavení, které pomůže Air New Zealand a širšímu systému letectví na Novém Zélandu přispět ke zmírnění rizik změny klimatu,” uvedla.

James Chapple / TTG Media

Ukázat další

Související články

Back to top button