Nejlepší pololetí v historii a&o
Německá síť hostelů a&o dosáhla obratu přes 100 milionů eur, výrazně překonala čísla z uplynulého roku a dál investovala do udržitelnosti. Tento výsledek je nejlepší v historii a&o.
S obratem přes 100 milionů eur překonal hostelový řetězec a&o svůj loňský výsledek o 47 procent. K již tak silným měsícům květnu a červnu s obsazeností pokojů přes 80 procent se přidal „mimořádně příznivý začátek roku, potvrzuje generální ředitel Oliver Winter. Počet přenocování přesáhl v prvním čtvrtletí jednoho milionu a obsazenost řady poboček, zejména v Berlíně, Hamburku a Benátkách, byla téměř stoprocentní.
Důvody této „neutuchající dynamiky“, která se od počátku roku projevuje, spatřuje zakladatel společnosti a&o především v těchto faktorech:
- Nadále vysoká poptávka ze strany skupin a školních tříd: Skupiny cestují flexibilněji, co do ročního období a obsazují vícelůžkové pokoje i mimo obvyklé letní měsíce.
- Poptávka je stále více zaměřená na cenu a úspory, zejména ze strany rodin a zahraniční mládeže. Výrazný růst nastal v kategoriích rodinných pokojů a vícelůžkových (sdílených, typických hostelových) pokojů.
V neposlední řadě se Oliver Winter domnívá, že rostoucí počet hostů (1. pololetí 2023: 2 840 000 / 1. pololetí 2022: 2 340 000) prokazuje správnost nastoupené cesty k udržitelnosti: „Sami hosté vyžadují, aby hostel byl udržitelný, sami poskytují pozitivní zpětnou vazbu a podávají návrhy.“ Ať už jde o pořadatele akcí, školy nebo individuální hosty, odezva je „potěšující, motivující a velmi příznivá“. Podíl hostů do 30 let (nepočítáme-li školní skupiny) se pohybuje již kolem 52 procent. A právě u mladé cílové skupiny zaznamenává silný zájem o téma udržitelnosti.
Přehled dalších pololetních výsledků
- více než 4 000 hovorů na rezervační lince
- obsazenost pokojů 72 procent (2022: 60 procent).
- nárůst počtu návštěvníků webových stránek aohostels.com v květnu/červnu 2023 činil 38 procent.
- průměrná obsazenost pokojů kolem 80 procent (květen 2023) a 85 procent (červen 2023)
- v létě obsazenost kolem 90 procent
a&o investuje 20 milionů eur do udržitelných renovací
Při jednom přenocování v a&o vznikne zhruba 3,73 kg CO2, co je iž nyní až o 75 % méně než u konkurence. „To nám ale pořád nestačí. Pokud chceme umožnit udržitelné cestování a myslet na budoucnost, musíme naše myšlení a jednání a mimo jiné ještě výrazněji snížit spotřebu a emise,” říká Winter.
Uhlíková neutralita do roku 2025 je dalším významným cílem předního evropského řetězce hostelů, který je v současnosti zastoupen 39 hostely ve 25 městech a devíti zemích. V příštím roce bude společnost investovat až 20 milionů eur jen do opatření na energetickou renovaci. 90 procent lokalit a&o tvoří stávající objekty: „Zachování současných staveb namísto nové výstavby je pro nás ústředním mottem udržitelnosti, a tedy i strategií růstu.“
Dvě minuty do cíle – digitalizace pro větší pohodlí hostů
Také v oblasti digitalizace dělá a&o pokroky. Od začátku srpna mohou hosté hotelu a&o Mnichov Hackerbrücke využívat samoobslužné odbavení nejnovější generace. Díky tomuto vlastnímu vývoji se mohou hosté odbavit pohodlně a rychle, za méně než dvě minuty. Novými terminály budou co nejdříve vybaveny další hotely. a&o nabízí samoobslužné odbavovací automaty již od roku 2018.
Rozšiřují se i další digitální služby, jako je objednávání jídel a nápojů přes aplikaci, mobilní klíč od pokoje a digitální složka hosta.